Intensieve gezinsbehandeling (IGB)

Intensieve gezinsbehandeling (IGB) is bedoeld voor gezinnen waarbij sprake is van een combinatie van problemen op diverse leefgebieden en klachten van verschillende aard. Denk hierbij aan traumaklachten, depressieklachten en persoonlijke problematiek van één of meerdere gezinsleden.

Tijdens het behandeltraject hebben we aandacht voor de zorgen, wensen, belangrijke thema’s en de verhalen van alle gezinsleden. Door nieuwe manieren van communiceren en handelen, leren de gezinsleden elkaar beter te begrijpen.

Waarom Intensieve gezinsbehandeling?

Intensieve gezinsbehandeling is gericht op hoop en vertrouwen van alle gezinsleden zodat zij samen verder kunnen. Het eindigt als alle gezinsleden het gevoel hebben dat ze weer samen verder kunnen en een concreet plan hebben dat is gericht op de toekomst.