Individuele begeleiding thuis

Voor kinderen en jongeren bij wie een psychiatrische problematiek, gedragsprobleem of ontwikkelingsstoornis is vastgesteld kan het moeilijk zijn zich thuis te handhaven, bij een vereniging of op school.

Ook als er een behandeltraject is geweest dat is afgesloten, kan er behoefte zijn aan een professional op wie je nog even kunt terugvallen. Of iemand die ondersteuning biedt om het geleerde in de praktijk te brengen en vast te houden. Het behandeltraject begeleiding individueel (BGI) kan hierin ondersteuning bieden.

Thuis en/of op school

Bij BGI komt een individueel begeleider bij het kind thuis en/of op school om samen te werken aan de vastgestelde doelen. Dit kan door gesprekken, maar ook door samen activiteiten te ondernemen of door bijvoorbeeld mee te gaan naar een sportvereniging om de jongere daar te ondersteunen. Iedere jongere heeft een eigen begeleidingsplan waarin wordt afgesproken hoe de begeleiding eruit ziet. Het aantal uren wordt bepaald door de indicatie die wordt afgegeven.

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u een mail sturen naar begeleidingszorg@mutsaersstichting.nl.