Begeleiding in een groep groep (deeltijd)

Voor kinderen en jongeren met een psychiatrische problematiek, gedragsprobleem of ontwikkelingsstoornis is het vaak niet vanzelfsprekend of gemakkelijk om samen te spelen, lid te zijn van een vereniging of af te spreken met leeftijdsgenootjes.

Begeleidingsgroep

Na een behandeltraject kan er behoefte zijn aan iemand om op terug te vallen. Een begeleider van de Mutsaersstichting leert je dat wat je geleerd hebt, in de praktijk te brengen en vast te houden. Hiervoor komen we bij jou thuis en/of op school. Samen werken we aan de doelen die we samen hebben gemaakt. Dit kan door gesprekken, maar ook door samen activiteiten te ondernemen of door bijvoorbeeld mee te gaan naar een sportvereniging. Ieder kind heeft een eigen begeleidingsplan waarin we afspreken hoe de begeleiding eruitziet.

Woensdagmiddag en zaterdag

Op woensdagmiddag en zaterdag bieden wij een begeleidingsgroep (BGG) aan. Deze groep is naast een passende invulling voor het kind of de jongeren ook bedoeld om ouders te ontlasten in de thuissituatie. We zijn ook actief in de opvang en activering van kinderen die verblijven bij het Traumacentrum.

Meer informatie

Voor meer informatie kun je een mail sturen naar begeleidingszorg@mutsaersstichting.nl.