Nieuws archief

International Youth Exchange (of internationale uitwisseling van jongeren)….

Van maandag 23 mei t/m vrijdag 27 mei vindt er een internationale uitwisseling van jongeren plaats tussen jongeren en begeleiders/behandelaars van de Mutsaersstichting met Belgische jongeren en hun begeleiders. De uitwisseling vindt rondom een Franstalige dorpje, genaamd Olloy-sur-Viroin, plaats, dicht bij de Franse grens.

Er gaan 8 jongeren vanuit de Mutsaersstichting mee en er komen 8 jongeren vanuit België.

Kiwani's Venray bedankt!

Op zaterdag 2 april is er op locatie Venray hard gewerkt. De Kiwani’s Venray hebben met maar liefst 21 mannnen de hele ochtend gebuffeld om het speelterrein van locatie Venray op te knappen. Zelfs de fietsjes zijn gerepareerd. Van 30 kapotte hebben ze 12 goede fietsjes gemaakt. Een mechanisch wondertje van ‘Samen beter, beter samen!

De kinderen kunnen genieten van hun ‘nieuwe’ speelplaats!

nascholing van de Artsen Jeugdgezondheidszorg regio Limburg (PAOG Maastricht)

Op 22 maart heeft Floortje van Bavel namens Mutsaersstichting/Kennis en Expertise Centrum de Donderberg een bijdrage geleverd aan de nascholing van de Artsen Jeugdgezondheidszorg regio Limburg (PAOG Maastricht). Naast Hedwig van Bakel (Bijzonder Hoogleraar IMH) en Pauline Kuipers (auteur boek “eerste hulp bij hechten”).

PRO VVV Venlo team van start!

Onlangs zijn we met vier jongeren van de Mutsaersstichting / Wijnberg van start gegaan met het PRO VVV Venlo team. Dit is een project vanuit de maatschappelijke tak van VVV. De deelname is mede mogelijk gemaakt door 'Iedereen kan Sporten'. De jongeren leren, samen met 17 andere jongeren van verschillende praktijkscholen, te werken met kernwaardes als samenwerken, passie en professionaliteit.

Stem op KidzBase

Datum 29-02-2016: Stichting KidzBase is door ING geselecteerd als één van de vijf goede doelen in de regio Venlo die een donatie krijgen uit het ING Nederland fonds. De donatie is minimaal €1000,- en kan oplopen tot €5000,-! De hoogte van de donatie is afhankelijk van het aantal stemmen dat een goed doel krijgt, hoe meer stemmen, hoe hoger de donatie.

Mutsaersstichting Online

datum: 16-02-2016 De online strategie van de Mutsaersstichting berust op vier pijlers:

1. Online behandeling

We willen in aanvulling op en gedeeltelijk als vervanging van ons reguliere aanbod online behandelvormen aanbieden vanuit een stepped care gedachte (behandeling niet zwaarder dan strikt noodzakelijk).

2. Online serviceverlening