Steun (van) het Nationaal Fonds Kinderhulp

In 2017 werden de volgende aanvragen voor jeugdigen bij de Mutsaersstichting gehonoreerd, zij kregen een financiële bijdrage van het Nationaal Fonds Kinderhulp:

* Om zelfstandig te reizen, had Sanne 16 jaar een goede fiets nodig. Haar vader voedt haar alleen op en is afgekeurd voor werken.

* Sander is de zoon van een alleenstaande moeder die afhankelijk is van de voedsel- en kledingbank. Er is geen geld voor zwemles.

* Moeder heeft niet de financiële middelen om Christian op zwemles te doen. Moeder vindt het belangrijk dat hij redzaam is in het water.

* Door problemen in de thuissituatie kan Nora niet langer thuis wonen. Vader en moeder zijn gescheiden. Tussen vader en Nora is er nauwelijks tot geen contact. Moeder verdient niet veel, waardoor zij Nora niet voldoende kan onderhouden in de basisbehoefte. Nora gaat starten met zelfstandig wonen maar er was geen geld om de inrichting van haar kamer te betalen.

* Victor volgt een opleiding voor beveiliger. Als beveiliger heeft hij een rijbewijs nodig. Victor en zijn ouders kwamen geld tekort om alle rijlessen te betalen.

* Dorien kan sinds begin juli niet meer bij moeder verblijven en verblijf bij vader is vanwege psychiatrische problematiek van vader en zijn vriendin geen optie. Na een kort verblijf bij de Mutsaersstichting ging zij begeleid op kamers wonen. De inrichting komt in orde dankzij steun van Nationaal Fonds Kinderhulp.

Elk jaar maakt het Nationaal Fonds Kinderhulp het daarnaast mogelijk dat meer dan 100 kinderen bij de Mutsaersstichting aan Sinterklaas hun verlanglijstje kunnen sturen.

Om kinderen allemaal mee te kunnen laten delen is ieders hulp hard nodig. Steun daarom de acties van het Nationaal Fonds Kinderhulp op http://www.kinderhulp.nl/

Wil je voor een kind een aanvraag laten doen? Stuur een e-mail naar jpeters@mutsaersstichting.nl

Status: