International Youth Exchange (of internationale uitwisseling van jongeren)….

Van maandag 23 mei t/m vrijdag 27 mei vindt er een internationale uitwisseling van jongeren plaats tussen jongeren en begeleiders/behandelaars van de Mutsaersstichting met Belgische jongeren en hun begeleiders. De uitwisseling vindt rondom een Franstalige dorpje, genaamd Olloy-sur-Viroin, plaats, dicht bij de Franse grens.

Er gaan 8 jongeren vanuit de Mutsaersstichting mee en er komen 8 jongeren vanuit België.

Binnen deze Youth Exchange zullen survival-achtige activiteiten plaats gaan vinden, zoals klimmen, abseilen en hiken. Maar ook een aantal dynamics om groepscohesie te krijgen en specifiek te kunnen werken aan individuele en groepsdoelen. Er is ook een soort van open-lucht speleologie. Hierbij klauteren en wurmen de jongeren zich door allerlei gangen in een soort van dal. Dit is niet in een grot, maar gewoon in de open lucht.

We zullen de jongeren op een Ervaringsleer gerichte manier begeleiden en we maken gebruik van een Adventure Therapeutische benadering. De jongeren gaan aan individuele doelen en aan groepsdoelen werken.

Status: